Přijaté závazky

     

Firmy

MAKRO do roku 2020 zruší distribuci plastových tašek ve všech svých prodejnách

Hospodářský model | MAKRO Cash & Carry ČR

MAKRO se zavazuje, že do roku 2020 zmizí z jeho poboček všechny plastové tašky a nebude již nadále pokračovat v jejich distribuci. Od zmíněného data budou v MAKRU ke koupi pouze tašky z ekologických a recyklovatelných materiálů.

Vzdělávání našich zákazníků k recyklaci

Hospodářský model | COOP

Největší tuzemská maloobchodní síť družstevních prodejen COOP spustila v roce 2019 program Společná věc COOP – komunikační kampaň cílící na zákazníky prodejen COOP.

Lidl bude nabízet více udržitelných potravin a surovin

Hospodářský model | Lidl

Lidl se zavazuje k nákupu surovin pěstovaných pouze udržitelným způsobem. Od roku 2025 nebude Lidl v Česku prodávat vejce z klecových chovů a bude postupně navyšovat podíl kakaa, kávy, čaje a ryb z udržitelných zdrojů až na 100 %.

Lidl sníží množství plastů ve svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

Hospodářský model | Lidl

Lidl sníží množství plastů u svých privátních značek ve všech svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

Dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030

Odolné ekosystémy | Siemens

Do roku 2030 dosáhne Siemens Česká republika neutrality emisí oxidu uhličitého ve svých aktivitách.

Vybudovat úsporné a bezpečné veřejné osvětlení v Táboře

Obce a regiony | Technické služby Tábor

Technické služby Tábor se zavazují snižovat spotřebu elektrické energie do veřejného osvětlení a omezovat světelný smog ve městě.

FOREWEAR – nový život pro nepotřebný textil

Hospodářský model | FOREWEAR

Co se starým oblečením a zbytky textilu? Než aby skončily na skládce, vytvoříme z nich recyklované ekologické firemní dárky šité v chráněné dílně.

Neziskovky

Kavárna v pohybu s přírodní zahrádkou

Lidé a společnost | Vrátka, z.s.

Rozšíření naší sociální kavárny o zahrádku s komunitní funkcí

Jednotlivci

Žít ve větším souladu s přírodou

Lidé a společnost | Eliška Wimmerová

Chci žít v souladu s přírodou, naučit se chovat se ekologicky a pomoci druhým zorientovat se v této problemtice pomocí platformy „Kamila máma se srdcem pro přírodu“

Přestavba louky na mokřady

Odolné ekosystémy | Markéta

Přestavba travnaté plochy na plochu s přírodním jezírkem a prostorem pro různé rostlinné a živočišné druhy

Zachraňme svět

Lidé a společnost | Lucie Materna

Zavazuji se udělat VŠE proto, abych zabránila zničení našeho ekosystému, znečišťování planety a vymírání živočišných druhů.

na zkoušku měsíc bez zbytečných plastů

Odolné ekosystémy | Markéta

Ráda bych vyzkoušela, zda lze zvládnout „existovat“ měsíc bez zbytečných plastů.

Přijaté závazky #dostbyloplastu

#KrajBezPlastu

#dostbyloplastu | Jihomoravský kraj

Kampaň Jihomoravského kraje nazvaná “#KrajBezPlastu” má za cíl snížení spotřeby plastových výrobků na jedno použití, a to nejen u krajského úřadu, ale také u příspěvkových organizací kraje. Další, neméně důležitou ambicí kampaně, je motivovat k podobnému jednání také podnikatele a obecní a městské úřady v kraji (a jejich prostřednictvím i veřejnost).

#PodripskoBezPlastu

#dostbyloplastu | MAS Podřipsko, z.s.

Kampaň MAS Podřipsko s názvem #PodripskoBezPlastu má za cíl šířit osvětu o zbytečnosti a zátěži plastovými obaly. Osvěta je cílená nejen na občany, ale především na představitele obcí v území MAS Podřipsko, kteří mohou následně přímo ovlivnit aktivity vedoucí k další podpoře života bez obalu.

#PVKneplastuje

#dostbyloplastu | Pražské vodovody a kanalizace

Kampaň společnosti Pražské vodovody a kanalizace (dále jen PVK) si klade za cíl být společensky odpovědnou firmou – eliminovat produkci jednorázových plastů mezi zaměstnanci. V širším měřítku se zaměříme i na předcházení vzniku dalších odpadů, neboť: „Nejlepší odpad je ten, který nevznikne“.

#trhybezplastu

#dostbyloplastu | Trhy na Jiřáku

Na Trhy na Jiřáku přichází návštěvníci čtyři dny v týdnu za kvalitními potravinami a zbožím. Proto jsme chtěli zlepšit i způsob, jakým si svůj nákup odnesou. Od února 2019 jsme proto přešli na koncept bezobalového trhu.

Annauzmadost

#dostbyloplastu | Anna

Nelíbí se mi spousta sáčků, např. na nákup pečiva.
A plastové kelímky na různých kulturních akcích.

Bára říká plastu dost

#dostbyloplastu | Barbora Smudková

Iniciativa #dostbyloplastu se od ledna 2019 stala mým denním chlebem, a to nejen v práci, kde za iniciativu komunikuji, ale i v osobním životě. Některým nadužívaným plastům už se vyhýbám automaticky. S těmi, u kterých je to těžší, se snažím alespoň neplýtvat a ideálně je znovu použít.

Cestování bez zbytečného plastu

#dostbyloplastu | Leo Express

Dopravce Leo Express se dobrovolně zavazuje v rámci svých služeb snížit spotřebu jednorázového nádobí a propagovat udržitelné využívání plastů.

Domácí jogurt ve skle

#dostbyloplastu | Lenka Q.

Nebudu kupovat jogurty v plastových kelímcích.

Dost

#dostbyloplastu | Ráďa

Chtěla bych omezit plastové obaly u nás v rodině na minimum.

Dost bylo plastu aneb jak se rodina zbavila zbytečných plastů

#dostbyloplastu | Karolína Cmuntová

Zbavit rodinu zbytečných plastu, ukázat jim, že to jde i bez nich.

Dost bylo plastu v Chomutově

#dostbyloplastu | Statutární město Chomutov

Přijatými opatřeními chceme snížit používání plastů a motivovat úředníky a občany města k omezení používání plastů a vyššímu třídění odpadu. Podporovat budeme ty, kteří jdou nakupování a životu bez zbytečných obalů naproti.

Dostbyloplastu

#dostbyloplastu | Ilona

Méně plastu = čistá příroda, méně časté otravy zvířat z obsahu plastu.

Dudes & Barbies – Dost bylo plastu

#dostbyloplastu | Dudes & Barbies s.r.o.

Cílem je snížit spotřebovávané plasty, snížit celkově odpady, vyhnout se špatně recyklovatelným odpadům a šířit povědomí o problematice ohledně plastů.

IKEA se do roku 2020 zavazuje omezit prodej a používání jednorázových plastových výrobků

#dostbyloplastu | IKEA Česká republika, s.r.o.

Vyřadit do 1. ledna 2020 jednorázové nádobí z plastu z restaurací, bister a kaváren a také z prodejní nabídky IKEA.

Ještě více využívat možnosti bezobalového obchodu

#dostbyloplastu | Michaela Vorlová

Více chodit do bezobalového obchodu. Motivovat k tomu své okolí. Pořídit si kelímek na kávu.