Přijaté závazky

     

Dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030

Odolné ekosystémy | Siemens

Do roku 2030 dosáhne Siemens Česká republika neutrality emisí oxidu uhličitého ve svých aktivitách.

FOREWEAR – nový život pro nepotřebný textil

Hospodářský model | FOREWEAR

Co se starým oblečením a zbytky textilu? Než aby skončily na skládce, vytvoříme z nich recyklované ekologické firemní dárky šité v chráněné dílně.

Kavárna v pohybu s přírodní zahrádkou

Lidé a společnost | Vrátka, z.s.

Rozšíření naší sociální kavárny o zahrádku s komunitní funkcí

Lidl bude nabízet více udržitelných potravin a surovin

Hospodářský model | Lidl

Lidl se zavazuje k nákupu surovin pěstovaných pouze udržitelným způsobem. Od roku 2025 nebude Lidl v Česku prodávat vejce z klecových chovů a bude postupně navyšovat podíl kakaa, kávy, čaje a ryb z udržitelných zdrojů až na 100 %.

Lidl sníží množství plastů ve svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

Hospodářský model | Lidl

Lidl sníží množství plastů u svých privátních značek ve všech svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

MAKRO do roku 2020 zruší distribuci plastových tašek ve všech svých prodejnách

Hospodářský model | MAKRO Cash & Carry ČR

MAKRO se zavazuje, že do roku 2020 zmizí z jeho poboček všechny plastové tašky a nebude již nadále pokračovat v jejich distribuci. Od zmíněného data budou v MAKRU ke koupi pouze tašky z ekologických a recyklovatelných materiálů.

na zkoušku měsíc bez zbytečných plastů

Odolné ekosystémy | Markéta

Ráda bych vyzkoušela, zda lze zvládnout „existovat“ měsíc bez zbytečných plastů.

Vybudovat úsporné a bezpečné veřejné osvětlení v Táboře

Obce a regiony | Technické služby Tábor

Technické služby Tábor se zavazují snižovat spotřebu elektrické energie do veřejného osvětlení a omezovat světelný smog ve městě.

Vzdělávání našich zákazníků k recyklaci

Hospodářský model | COOP

Největší tuzemská maloobchodní síť družstevních prodejen COOP spustil v roce 2019 program Společná věc COOP – komunikační kampaň cílící na zákazníky prodejen COOP. Základní hesla kampaně jsou:

Nejlepší ekologií je si pořádně rozmyslet něž něco koupíme a vyhodíme.
Pokud věci vyhazujeme, třiďme.
Opakované využívání odnosných tašek (a dostupnost ekologických tašek na prodejnách).

Její součástí je také zavedení ekologicky odpovědnějších druhů odnosných tašek, komunikační kampaň vůči zákazníkům, online propagace a prodej recyklačních obalů domácnostem.

Přijaté závazky #dostbyloplastu

#KrajBezPlastu

#dostbyloplastu | Jihomoravský kraj

Kampaň Jihomoravského kraje nazvaná “#KrajBezPlastu” má za cíl snížení spotřeby plastových výrobků na jedno použití, a to nejen u krajského úřadu, ale také u příspěvkových organizací kraje. Další, neméně důležitou ambicí kampaně, je motivovat k podobnému jednání také podnikatele a obecní a městské úřady v kraji (a jejich prostřednictvím i veřejnost).


#PodripskoBezPlastu

#dostbyloplastu | MAS Podřipsko, z.s.

Kampaň MAS Podřipsko s názvem #PodripskoBezPlastu má za cíl šířit osvětu o zbytečnosti a zátěži plastovými obaly. Osvěta je cílená nejen na občany, ale především na představitele obcí v území MAS Podřipsko, kteří mohou následně přímo ovlivnit aktivity vedoucí k další podpoře života bez obalu.


#PVKneplastuje

#dostbyloplastu | Pražské vodovody a kanalizace

Kampaň společnosti Pražské vodovody a kanalizace (dále jen PVK) si klade za cíl být společensky odpovědnou firmou – eliminovat produkci jednorázových plastů mezi zaměstnanci. V širším měřítku se zaměříme i na předcházení vzniku dalších odpadů, neboť: „Nejlepší odpad je ten, který nevznikne“.