Firmy

Uhlíková neutralita a udržitelnost
Hospodářský model | Vodafone Czech Republic
Vodafone bude v roce 2040 uhlíkově neutrální. Do výběru svých dodavatelů také nově zavádí kritéria udržitelnosti

Za každého zaměstnance strom
Odolné ekosystémy | Skupina ČEZ
Závazek vlastními silami zasadit strom za každého zaměstnance Skupiny ĆEZ v České republice a pomoci tak ke zmírnění klimatických změn a k obnově lesů zničených kůrovcem.

MAKRO do roku 2020 zruší distribuci plastových tašek ve všech svých prodejnách
Hospodářský model | MAKRO Cash & Carry ČR
MAKRO se zavazuje, že do roku 2020 zmizí z jeho poboček všechny plastové tašky a nebude již nadále pokračovat v jejich distribuci. Od zmíněného data budou v MAKRU ke koupi pouze tašky z ekologických a recyklovatelných materiálů.

Vzdělávání našich zákazníků k recyklaci
Hospodářský model | COOP
Největší tuzemská maloobchodní síť družstevních prodejen COOP spustila v roce 2019 program Společná věc COOP – komunikační kampaň cílící na zákazníky prodejen COOP.

Lidl bude nabízet více udržitelných potravin a surovin
Hospodářský model | Lidl
Lidl se zavazuje k nákupu surovin pěstovaných pouze udržitelným způsobem. Do konce roku 2025 nebude Lidl v Česku prodávat vejce z klecových chovů a bude postupně navyšovat podíl kakaa, kávy, čaje a ryb z udržitelných zdrojů až na 100 %.

Lidl sníží množství plastů ve svých prodejnách do roku 2025 o 20 %
Hospodářský model | Lidl
Lidl sníží množství plastů u svých privátních značek ve všech svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

Dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030
Odolné ekosystémy | Siemens
Do roku 2030 dosáhne Siemens Česká republika neutrality emisí oxidu uhličitého ve svých aktivitách.

Vybudovat úsporné a bezpečné veřejné osvětlení v Táboře
Obce a regiony | Technické služby Tábor
Technické služby Tábor se zavazují snižovat spotřebu elektrické energie do veřejného osvětlení a omezovat světelný smog ve městě.

FOREWEAR – nový život pro nepotřebný textil
Hospodářský model | FOREWEAR
Co se starým oblečením a zbytky textilu? Než aby skončily na skládce, vytvoříme z nich recyklované ekologické firemní dárky šité v chráněné dílně.
Neziskovky

Kam s ním
Hospodářský model | Ukliďme Česko z.s.
Vývoj a provoz webu a mobilní aplikace sloužící všem, kteří se potřebují zbavit nepotřebných věcí či odpadů.

Kavárna v pohybu s přírodní zahrádkou
Lidé a společnost | Vrátka, z.s.
Rozšíření naší sociální kavárny o zahrádku s komunitní funkcí
Veřejný sektor

MZV ČR se zavazuje k udržitelnějšímu fungování ministerstva včetně ambasád
Obce a regiony | Ministerstvo zahraničních věcí ČR
Ministerstvo zahraničních věcí ČR se zavazuje během roku 2020 a 2021 provést řadu opatření, jejichž cílem bude ekologičtější a udržitelnější fungování úřadu. Důraz bude kladen především na odpadové hospodářství, čistější energie, užívání dešťové vody, ale také na zajištění větší rovnosti mezi ženami a muži. V rámci programu Zelených ambasád zřídíme fond, ze kterého budou moci české ambasády v zahraničí čerpat prostředky na své ekologické projekty.

Nepoužívat jednorázové plastové nádobí, třídění odpadu, motivace občanů
Obce a regiony | Městský úřad Kadaň
Nepoužívat jednorázové plastové nádobí, umělohmotná míchátka, plastová brčka, třídit odpad a odkládat jej odděleně na vyhrazených místech na všech budovách MěÚ ( plast, papír, sklo, kov, bioodpad, elektroodpad, baterie).
Jednotlivci

Péče o lesy, vysazování stromů
Odolné ekosystémy | Honza Šindelář
Aktivní zapojení do organizovaných akci k obnovení lesů v ČR, případně provádět vlastní akce se stejným účelem.

Stop jednorázovým plenám
Lidé a společnost | Nela Dorotíková
Chci odbourat používání jednorázových plen z ekologického hlediska a používání vlhčených ubrousků.

Žít ve větším souladu s přírodou
Lidé a společnost | Eliška Wimmerová
Chci žít v souladu s přírodou, naučit se chovat se ekologicky a pomoci druhým zorientovat se v této problemtice pomocí platformy „Kamila máma se srdcem pro přírodu“

Přestavba louky na mokřady
Odolné ekosystémy | Markéta
Přestavba travnaté plochy na plochu s přírodním jezírkem a prostorem pro různé rostlinné a živočišné druhy

Zachraňme svět
Lidé a společnost | Lucie Materna
Zavazuji se udělat VŠE proto, abych zabránila zničení našeho ekosystému, znečišťování planety a vymírání živočišných druhů.

na zkoušku měsíc bez zbytečných plastů
Odolné ekosystémy | Markéta
Ráda bych vyzkoušela, zda lze zvládnout „existovat“ měsíc bez zbytečných plastů.

Přijaté závazky #dostbyloplastu

#KrajBezPlastu
#dostbyloplastu | Jihomoravský kraj
Kampaň Jihomoravského kraje nazvaná “#KrajBezPlastu” má za cíl snížení spotřeby plastových výrobků na jedno použití, a to nejen u krajského úřadu, ale také u příspěvkových organizací kraje. Další, neméně důležitou ambicí kampaně, je motivovat k podobnému jednání také podnikatele a obecní a městské úřady v kraji (a jejich prostřednictvím i veřejnost).

#PodripskoBezPlastu
#dostbyloplastu | MAS Podřipsko, z.s.
Kampaň MAS Podřipsko s názvem #PodripskoBezPlastu má za cíl šířit osvětu o zbytečnosti a zátěži plastovými obaly. Osvěta je cílená nejen na občany, ale především na představitele obcí v území MAS Podřipsko, kteří mohou následně přímo ovlivnit aktivity vedoucí k další podpoře života bez obalu.

#PVKneplastuje
#dostbyloplastu | Pražské vodovody a kanalizace
Kampaň společnosti Pražské vodovody a kanalizace (dále jen PVK) si klade za cíl být společensky odpovědnou firmou – eliminovat produkci jednorázových plastů mezi zaměstnanci. V širším měřítku se zaměříme i na předcházení vzniku dalších odpadů, neboť: „Nejlepší odpad je ten, který nevznikne“.

#trhybezplastu
#dostbyloplastu | Trhy na Jiřáku
Na Trhy na Jiřáku přichází návštěvníci čtyři dny v týdnu za kvalitními potravinami a zbožím. Proto jsme chtěli zlepšit i způsob, jakým si svůj nákup odnesou. Od února 2019 jsme proto přešli na koncept bezobalového trhu.

#VeoliaNeplastuje
#dostbyloplastu | VEOLIA ČESKÁ REPUBLIKA, a.s.
Kampaň #VeoliaNeplastuje je zaměřena na udržitelné chování zaměstnanců Veolia Florentinum – eliminovat produkci jednorázových plastů mezi zaměstnanci v administrativní budově na Florentinu. V širším měřítku se zaměřit i na předcházení vzniku dalších odpadů, neboť: „Nejlepší odpad je ten, který nevznikne“.

Aktivně snižujeme použité plasty v celém produktovém cyklu
#dostbyloplastu | Tchibo Praha, spol. s r.o.
Cílem Tchibo je snížit množství použitých plastových obalů a produktů od zadání do výroby, přes dopravu, spotřebu koncovým uživatelem, až po možnosti recyklace, to vše včetně edukace zaměstnanců i zákazníků.

Annauzmadost
#dostbyloplastu | Anna
Nelíbí se mi spousta sáčků, např. na nákup pečiva.
A plastové kelímky na různých kulturních akcích.

Bára říká plastu dost
#dostbyloplastu | Barbora Smudková
Iniciativa #dostbyloplastu se od ledna 2019 stala mým denním chlebem, a to nejen v práci, kde za iniciativu komunikuji, ale i v osobním životě. Některým nadužívaným plastům už se vyhýbám automaticky. S těmi, u kterých je to těžší, se snažím alespoň neplýtvat a ideálně je znovu použít.

BENZINA OMEZUJE JEDNORÁZOVÉ PLASTY
#dostbyloplastu | BENZINA
Benzina se dobrovolně zavázala postupně nahradit jednorázové plasty a obaly plně recyklovatelnými materiály. Největší sít čerpacích stanic v Česku plánuje během dvou let ušetřit přibližně 10 tun plastových materiálů. – „Cítíme zodpovědnost za životní prostředí a ke stejnému chování chceme inspirovat naše zákazníky, partnery a ostatní společnosti!“

Cestování bez zbytečného plastu
#dostbyloplastu | Leo Express
Dopravce Leo Express se dobrovolně zavazuje v rámci svých služeb snížit spotřebu jednorázového nádobí a propagovat udržitelné využívání plastů.

Dost bylo plastu aneb jak se rodina zbavila zbytečných plastů
#dostbyloplastu | Karolína Cmuntová
Zbavit rodinu zbytečných plastu, ukázat jim, že to jde i bez nich.

Dost bylo plastu v Chomutově
#dostbyloplastu | Statutární město Chomutov
Přijatými opatřeními chceme snížit používání plastů a motivovat úředníky a občany města k omezení používání plastů a vyššímu třídění odpadu. Podporovat budeme ty, kteří jdou nakupování a životu bez zbytečných obalů naproti.