PENNY

Penny Market v tomto roce již nenaskladní žádnou jednorázovou plastovou tašku. Místo nich nabízí tašky pro opakované použití z alternativních materiálů. Jako první řetězec v ČR doplnil sortiment také o sáček na ovoce, zeleninu či pečivo pro opakované použití.

Sektor: Firma

Konec jednorázových plastových tašek v Penny >

Výčet opatření

Penny Market dlouhodobě bojuje proti plýtvání. 1. ledna 2019 zahájil novou kampaň jejímž cílem je omezení spotřeby jednorázových plastů. Na svých prodejnách místo jednorázových plastových tašek nabízí výhradně tašky pro opakované použití z těchto materiálů: papír, bavlna, polyester. Tyto materiály zvolil Penny Market na základě nezávislé studie realizované Fakultou technologie ochrany prostředí VŠCHT Praha. Společně s taškami pro opakované použití začne nabízet Penny Market jako první z obchodních řetězců na českém trhu takzvané ovosáčky: pytlíky na ovoce, zeleninu či pečivo na opakované použití.
Penny se v rámci svých komunikačních aktivit snaží své zákazníky motivovat k tomu, aby opakovaně používali tašky a ovosáčky a tím snižovali zátěž na životní prostředí. Penny dále průběžně provádí revizi obalů u všech svých privátních značek, které povedou k redukci plastů.

Očekávaný přínos

Díky závazku Penny se nedostane do oběhu přibližně 20 milionů jednorázových plastových tašek ročně. Pevně také věříme, že naše aktivity na poli udržitelnosti inspirují i naše zákazníky, kteří se budou ještě více snažit předcházet plýtvání a vytváření zbytečných odpadů.


Trvání závazku: od 01/01/2019 do



Více se dozvíte na: http://www.penny.cz/