Tchibo Praha, spol. s r.o.

Cílem Tchibo je snížit množství použitých plastových obalů a produktů od zadání do výroby, přes dopravu, spotřebu koncovým uživatelem, až po možnosti recyklace, to vše včetně edukace zaměstnanců i zákazníků.

Sektor: Firma

Aktivně snižujeme použité plasty v celém produktovém cyklu >

Výčet opatření

– V roce 2018 jsme v našich kamenných obchodech zavedli „kávu do vlastního“. Zákazníci mají možnost nechat si zakoupený nápoj připravit do vlastního znovupoužitelného kelímku (cestovního hrnku) se slevou 5 Kč. Eliminujeme tak spotřebu jednorázových kelímků na kávu.
– Průběžně pracujeme na změně obalů pro spotřební zboží s cílem minimalizovat množství obalového plastu.
– V roce 2018 jsme na výrobu našich textilních výrobků zrecyklovali více než 3,5 milionu PET lahví.
– V roce 2018 jsme ušetřili 182 tun CO2 prostřednictvím našeho oblečení z recyklovaných PET lahví a textilního odpadu.
– Svůj nákup si mohou zákazníci odnést ve zpoplatněné plastové tašce (z recyklovaného materiálu) nebo v ekologické tašce z netkané textilie se sloganem „Zodpovědně to se nosí“.
– V pražské kanceláři nepoužíváme plastové lahve ani barely na vodu. V rámci vzdělávacího a zároveň zábavného projektu Green Office jsme motivovali kolegy k pití kohoutkové vody.

Očekávaný přínos

– Od podzimu 2019 si budou moci zákazníci v České a Slovenské republice odnést váženou kávu ve vlastní nádobě/dóze. Eliminujeme tak množství obalových materiálů.
– Na našich kávových barech používáme převážně dřevěná míchátka. Ve výjimečných případech se používají plastové alternativy. Ty budou do konce roku 2019 stažené z pultů. Od roku 2020 budeme na kávových barech používat výhradně dřevěná míchátka na kávu a čaj.
V roce 2019 plánujeme snížit množství plastových sáčků použitých při transportu textilního zboží o 9 milionu kusů. Naším cílem je od roku 2020 zcela přestat používat plastové obaly u textilního zboží (s výjimkou vybraného spodního prádla).
– Na kávových barech v České a Slovenské republice nebudeme proaktivně vydávat plastová brčka k nealkoholickým nápojům. Jakmile spotřebujeme současnou zásobu plastových brček, nabídneme zákazníkům jinou alternativu.
Vytvoříme edukační program a proškolíme naše prodejce, aby v případě servírování kávy s sebou proaktivně navrhovali zákazníkům možnost vzít si kelímek bez plastového víčka a do budoucna případně upozornili na možnost kávy do vlastního cestovního hrnečku se slevou = aby motivovali a vzdělávali veřejnost v odpovědném chování.

Jako velká mezinárodní firma působící v oblasti rychloobrátkového spotřebního zboží a maloobchodu jsme si vědomi odpovědnosti, kterou máme vůči lidem i životnímu prostředí. Proto je trvalá udržitelnost nedílnou součástí naší firemní strategie již od roku 2006. Aktivně pomáháme řešit otázky jako globální oteplování, ohleduplné hospodaření s vodou, půdou, energiemi i zdroji, nakládání s odpadem či zachování biodiverzity.
Na naší cestě nás povzbuzují úspěchy, kterých jsme dosáhli. V roce 2018 pocházelo z trvale udržitelných zdrojů téměř 40 % naší kávy, 100 % zahradního nábytku z tropického a boreálního dřeva a 86 % bavlny použité na výrobu textilu. Aktuálně jsme třetím největším prodejcem výrobků z biobavlny na světě. Od roku 2006 se nám také podařilo snížit emise CO2 související s přepravou našeho zboží o 27 %. A mnoho dalšího…

Více informací najdete na www.tchibo.cz v sekci Trvalá udržitelnost.


Trvání závazku: od 01/01/2018 do 12/31/2020



Více se dozvíte na: http://www.tchibo.com/cz;http://www.tchibo.cz