Tchibo Praha, spol. s r.o.

Cílem Tchibo je snížit množství použitých plastových obalů a produktů od zadání do výroby, přes dopravu, spotřebu koncovým uživatelem, až po možnosti recyklace, to vše včetně edukace zaměstnanců i zákazníků.

Sektor: Firma

Aktivně snižujeme použité plasty v celém produktovém cyklu >

Výčet opatření

– V roce 2018 jsme v našich kamenných obchodech zavedli „kávu do vlastního“. Zákazníci mají možnost nechat si zakoupený nápoj připravit do vlastního znovupoužitelného kelímku (cestovního hrnku) se slevou 5 Kč. Eliminujeme tak spotřebu jednorázových kelímků na kávu.
– Průběžně pracujeme na změně obalů pro spotřební zboží s cílem minimalizovat množství obalového plastu.
– V roce 2018 jsme na výrobu našich textilních výrobků zrecyklovali více než 3,5 milionu PET lahví.
– V roce 2018 jsme ušetřili 182 tun CO2 prostřednictvím našeho oblečení z recyklovaných PET lahví a textilního odpadu.
– Svůj nákup si mohou zákazníci odnést ve zpoplatněné plastové tašce (z recyklovaného materiálu) nebo v ekologické tašce z netkané textilie se sloganem „Zodpovědně to se nosí“.
– V pražské kanceláři nepoužíváme plastové lahve ani barely na vodu. V rámci vzdělávacího a zároveň zábavného projektu Green Office jsme motivovali kolegy k pití kohoutkové vody.

Očekávaný přínos

V prvním pololetí roku 2020 si budou moci zákazníci v České a Slovenské republice odnést váženou kávu ve vlastní nádobě/dóze. Eliminujeme tak množství obalových materiálů.

Na našich kávových barech používáme převážně dřevěná míchátka. Ve výjimečných případech se používají plastové alternativy. Od roku 2020 budeme na kávových barech používat výhradně dřevěná míchátka na kávu a čaj.

V roce 2019 plánujeme snížit množství plastových sáčků použitých při transportu textilního zboží o 9 milionu kusů. Naším cílem je od roku 2020 zcela přestat používat plastové obaly u textilního zboží (s výjimkou vybraného spodního prádla).
– Na kávových barech v České a Slovenské republice nebudeme proaktivně vydávat plastová brčka k nealkoholickým nápojům. Jakmile spotřebujeme současnou zásobu plastových brček, nabídneme zákazníkům jinou alternativu.
Vytvoříme edukační program a proškolíme naše prodejce, aby v případě servírování kávy s sebou proaktivně navrhovali zákazníkům možnost vzít si kelímek bez plastového víčka a do budoucna případně upozornili na možnost kávy do vlastního cestovního hrnečku se slevou = aby motivovali a vzdělávali veřejnost v odpovědném chování.

Jako velká mezinárodní firma působící v oblasti rychloobrátkového spotřebního zboží a maloobchodu jsme si vědomi odpovědnosti, kterou máme vůči lidem i životnímu prostředí. Proto je trvalá udržitelnost nedílnou součástí naší firemní strategie již od roku 2006. Aktivně pomáháme řešit otázky jako globální oteplování, ohleduplné hospodaření s vodou, půdou, energiemi i zdroji, nakládání s odpadem či zachování biodiverzity.
Na naší cestě nás povzbuzují úspěchy, kterých jsme dosáhli. V roce 2018 pocházelo z trvale udržitelných zdrojů téměř 40 % naší kávy, 100 % zahradního nábytku z tropického a boreálního dřeva a 86 % bavlny použité na výrobu textilu. Aktuálně jsme třetím největším prodejcem výrobků z biobavlny na světě. Od roku 2006 se nám také podařilo snížit emise CO2 související s přepravou našeho zboží o 27 %. A mnoho dalšího…

Více informací najdete na www.tchibo.cz v sekci Trvalá udržitelnost.


Trvání závazku: od 01/01/2018 do 12/31/2020



Více se dozvíte na: http://www.tchibo.com/cz;http://www.tchibo.cz