Hospodářský model

Jak by mělo vypadat hospodářství v roce 2030? Ekonomika snižuje svou spotřebu energií i materiálů. Hospodářský růst 21. století vyklíčí ze specializovaných oborů, robotizace a digitalizace, efektivní růst v těchto oblastech závisí na vzájemné spolupráci veřejného, soukromého a neziskového sektoru.

Představa, že se do roku 2030 vyrovnáme průměrné ekonomické úrovni zemí původních zemí Evropské unie, je velmi ambiciózní. Povést by se to mohlo pouze díky strukturálním změnám v pěti oblastech – v hospodářských institucích, inovacích, hospodaření se zdroji, infrastruktuře a v oblasti soustavy veřejných financí.

Přijaté dobrovolné závazky

 

FOREWEAR – nový život pro nepotřebný textil

Hospodářský model | FOREWEAR

Co se starým oblečením a zbytky textilu? Než aby skončily na skládce, vytvoříme z nich recyklované ekologické firemní dárky šité v chráněné dílně.

Kam s ním

Hospodářský model | Ukliďme Česko z.s.

Vývoj a provoz webu a mobilní aplikace sloužící všem, kteří se potřebují zbavit nepotřebných věcí či odpadů.

Lidl bude nabízet více udržitelných potravin a surovin

Hospodářský model | Lidl

Lidl se zavazuje k nákupu surovin pěstovaných pouze udržitelným způsobem. Od roku 2025 nebude Lidl v Česku prodávat vejce z klecových chovů a bude postupně navyšovat podíl kakaa, kávy, čaje a ryb z udržitelných zdrojů až na 100 %.

Lidl sníží množství plastů ve svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

Hospodářský model | Lidl

Lidl sníží množství plastů u svých privátních značek ve všech svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

MAKRO do roku 2020 zruší distribuci plastových tašek ve všech svých prodejnách

Hospodářský model | MAKRO Cash & Carry ČR

MAKRO se zavazuje, že do roku 2020 zmizí z jeho poboček všechny plastové tašky a nebude již nadále pokračovat v jejich distribuci. Od zmíněného data budou v MAKRU ke koupi pouze tašky z ekologických a recyklovatelných materiálů.

Vzdělávání našich zákazníků k recyklaci

Hospodářský model | COOP

Největší tuzemská maloobchodní síť družstevních prodejen COOP spustila v roce 2019 program Společná věc COOP – komunikační kampaň cílící na zákazníky prodejen COOP.

Příklady dobré praxe

 

IKEA: Udržitelnost jako součást business modelu

Hospodářský model | IKEA

Společensky odpovědná firma vyžaduje angažovanost i u svých dodavatelů.

Safari Park myslí ZOOlogicky

Hospodářský model | Safari Park Dvůr Králové

Safari Park Dvůr Králové radikálně omezil spotřebu plastového odpadu.

Šetření energie v domácnosti začíná s domácími spotřebiči

Hospodářský model |

Šetření energiemi v domácnosti se nemůže vyhnout domácím elektrospotřebičům.

Zachraň jídlo: Jak chutná křivá zelenina?

Hospodářský model | Zachraň jídlo

Třetina všeho vyprodukovaného jídla na světě se vyhodí nebo znehodnotí.

Další klíčové oblasti