Jak by mělo vypadat hospodářství v roce 2030? Ekonomika snižuje svou spotřebu energií i materiálů. Hospodářský růst 21. století vyklíčí ze specializovaných oborů, robotizace a digitalizace, efektivní růst v těchto oblastech závisí na vzájemné spolupráci veřejného, soukromého a neziskového sektoru.
Představa, že se do roku 2030 vyrovnáme průměrné ekonomické úrovni zemí původních zemí Evropské unie, je velmi ambiciózní. Povést by se to mohlo pouze díky strukturálním změnám v pěti oblastech – v hospodářských institucích, inovacích, hospodaření se zdroji, infrastruktuře a v oblasti soustavy veřejných financí.
Hospodářský model | FOREWEAR
Co se starým oblečením a zbytky textilu? Než aby skončily na skládce, vytvoříme z nich recyklované ekologické firemní dárky šité v chráněné dílně.
Hospodářský model | Ukliďme Česko z.s.
Vývoj a provoz webu a mobilní aplikace sloužící všem, kteří se potřebují zbavit nepotřebných věcí či odpadů.
Hospodářský model | Lidl
Lidl se zavazuje k nákupu surovin pěstovaných pouze udržitelným způsobem. Do konce roku 2025 nebude Lidl v Česku prodávat vejce z klecových chovů a bude postupně navyšovat podíl kakaa, kávy, čaje a ryb z udržitelných zdrojů až na 100 %.
Hospodářský model | Lidl
Lidl sníží množství plastů u svých privátních značek ve všech svých prodejnách do roku 2025 o 20 %
Hospodářský model | MAKRO Cash & Carry ČR
MAKRO se zavazuje, že do roku 2020 zmizí z jeho poboček všechny plastové tašky a nebude již nadále pokračovat v jejich distribuci. Od zmíněného data budou v MAKRU ke koupi pouze tašky z ekologických a recyklovatelných materiálů.
Hospodářský model | Vodafone Czech Republic
Vodafone bude v roce 2040 uhlíkově neutrální. Do výběru svých dodavatelů také nově zavádí kritéria udržitelnosti
Hospodářský model | Vodafone Czech Republic
Vodafone zavádí nová kritéria pro výběr svých dodavatelů. Nově bude hodnotit závazky svých dodavatelů v oblasti životního prostředí, diverzity a inkluze.
Hospodářský model | COOP
Největší tuzemská maloobchodní síť družstevních prodejen COOP spustila v roce 2019 program Společná věc COOP – komunikační kampaň cílící na zákazníky prodejen COOP.
Hospodářský model | IKEA
Společensky odpovědná firma vyžaduje angažovanost i u svých dodavatelů.
Hospodářský model | Safari Park Dvůr Králové
Safari Park Dvůr Králové radikálně omezil spotřebu plastového odpadu.
Hospodářský model |
Šetření energiemi v domácnosti se nemůže vyhnout domácím elektrospotřebičům.
Hospodářský model | Zachraň jídlo
Třetina všeho vyprodukovaného jídla na světě se vyhodí nebo znehodnotí.